,,Qooltura na czytanie” – zrealizowaliśmy kolejne zadanie projektowe

W ramach realizacji projektu GGP przeprowadziliśmy wywiad z panią Magdaleną Smagacką, na co dzień psycholożką pracującą z dziećmi SP2 w Jaśle.  Temat naszej rozmowy dotyczył korzyści jakie daje dzieciom i młodzieży czytanie. Przed spotkaniem opracowaliśmy kwestionariusz wywiadu, a następnie poprosiliśmy o jego udzielenie.

Pytaliśmy np. o to:

  • czym jest inteligencja emocjonalna,
  • jak czytanie wpływa na mózg człowieka,
  • jak można zachęcić młodych ludzi do czytania książek,
  • czy ma znaczenie wybór wersji papierowej albo elektronicznej czytanej książki.

Słuchaliśmy z zaciekawieniem o tym, które części mózgu są aktywizowane podczas czytania. Przekonaliśmy się, że warto czytać i że wczesna stymulacja mózgu daje najlepsze efekty. Pani Magdalena poleciła nam fachową literaturę na ten temat.

Drugim etapem realizowanego zadania było podzielenie się z rówieśnikami zdobytą wiedzą. W tym celu opracowaliśmy scenariusz takich zajęć, w którym szczegółowo zaplanowaliśmy ich przebieg. Przygotowaliśmy ciekawe materiały audiowizualne, które uatrakcyjniły nasz przekaz. Wyszukaliśmy filmik edukacyjny pt. ,,Nauka. To lubię. Jak czytanie zmienia mózg”. Następnie zaprezentowaliśmy na plakatach (które opracowaliśmy w programie Canva) ciekawe myśli, cytaty i aforyzmy o czytaniu. Dalszą część zajęć wypełniło rozwiązywanie w grupach  rebusów i zagadek literackich.

Przypomnieliśmy też ulubione książki z dzieciństwa, co pozwoliło na przywołanie miłych wspomnień i skojarzeń.  Naszym koleżankom i kolegom zajęcia bardzo się podobały i nawet prosili o więcej rebusów i quizów. Każdy się super bawił, w tym my. Byliśmy bardzo ucieszeni z tego powodu. A wiedzę, którą zdobyliśmy, wykorzystamy w naszej kampanii.

Milena Dybaś, Tola Fundakowska, Janek Trzeciak i Hubert Kajor. Opiekunka projektu: Bożena Dziadzio.

              

Scroll to Top

Informacja!

11.11.2023 r. (sobota)
Generator Nauki GEN
będzie nieczynny