Nasze działania zawiązane z pracą nad projektem PrzegadAAC, pokazAAC, przekonAAC… Jak dostosować przestrzeń Generatora Nauki w Jaśle za pomocą alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się(AAC) dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną? nabierają tempa.
Aktywnie i na wielu płaszczyznach szukamy odpowiedzi na pytania projektowe, np. czym jest komunikacja, czy mowa i komunikacja są tożsame, jak się porozumiewamy, co wpływa na efektywną komunikację, czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca, czym i jakie są ograniczenia komunikacyjne?
Z detektywistycznym uporem szukamy nikłych śladów dostosowań społecznych i formalnych na terenie naszego miasta dla dzieci posługujących się komunikacją AAC. Tworzymy plakaty, przeprowadzamy wywiady ze specjalistami z zakresu komunikacji AAC, Integracji Sensorycznej, rodzicami dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną, które posługują się systemami AAC.
W atmosferze wzajemnego szacunku i akceptacji oswajamy przestrzeń Generatora Nauki (jego pracowników, uczestników zajęć, gości) na potrzeby naszego wyjątkowego zespołu. Pokazujemy i przez wytrwałe działania przekonujemy nasze lokalne środowisko do tego, że wzajemne porozumienie jest możliwe różnymi kanałami, tj.: spojrzenie, gest, mimika, krzyk, obrazki, piktogramy, symbole, tablety, dotykowe ekrany, syntezatory mowy, c-eye (cyber oko), specjalistyczne oprogramowania. Wszystko to jest dostępne na wyciągnięcie ręki, wystarczy otworzyć głowę. Zaczyna się od nas!