Listopadowy i grudniowy cykl warsztatów w ramach Juniwersytetu upływa pod znakiem programowania z klockami LEGO. W sobotę (2 grudnia br.) swoich sił w tej pobudzającej do kreatywnego myślenia dziedzinie spróbowali „Poszukiwacze”. Trzeba przyznać, że doskonale poradzili sobie z wyzwaniem, jakie postawili przed nimi instruktorzy Generatora Nauki GEN.
Nie od dziś wiadomo, że zabawki edukacyjne mają kapitalny wpływ na rozwój dziecka. Doskonałym przykładem są zestawy klocków LEGO z serii Education. Eksperymentowanie z robotyką i programowaniem to świetny sposób na rozwój kreatywnego myślenia, umiejętności rozwiązywania złożonych problemów, czy też logicznego myślenia. Nic więc dziwnego, że warsztaty programowania z klockami LEGO znalazły się w programie czternastej edycji Jasielskiego Uniwersytetu Dziecięcego.
W sobotę (2 grudnia) w wir zabawy klockami LEGO i programowania rzucili się „Poszukiwacze”. Mali studenci Juniwersytetu bez trudu odnaleźli się w świecie nowych technologii. Już po niespełna trzydziestu minutach skonstruowane przez dzieci „skoczki” poruszały się w każdym z możliwych kierunków.
To nie koniec inspirującej przygody małych studentów Juniwersytetu z podstawami robotyki i programowania. Za dwa tygodnie odbędą się bowiem ostatnie warsztaty programowania z klockami LEGO z udziałem grupy „Odkrywców”.
Zadanie Jasielski Uniwersytet Dziecięcy realizowane jest w ramach przedsięwzięcia „Jasło – Miasto Wiedzy” z projektu „Jasło – moje miasto, mój dom” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 oraz budżetu państwa.