Mózg na lekcji muzyki…

dzieci na lekcji muzyki

Ostatnie nasze spotkanie było bardzo odkrywcze. Staraliśmy się połączyć wszystkie nasze eksperymenty i doświadczenia badawcze w jedną całość i odpowiedzieć na nurtujące nas pytanie, dlaczego muzyka jest tak wszechstronna pod względem rozwoju naszego mózgu oraz jakie korzyści płyną kiedy sięgamy po nią każdego dnia?

Nasze wnioski sugerują, że wczesna edukacja muzyczna przynosi więcej pożytku niż tylko umiejętności instrumentalne czy wokalne. Wyjątkowość gry na instrumencie polega na tym, że wymaga ona współpracy wielu obszarów mózgu i funkcji poznawczych zarówno w lewej jak i prawej półkuli mózgu. Dlatego czynna nauka muzyczna nie tylko kształci orientację ruchowo – przestrzenną, ale też sprzyja budowaniu nowych połączeń międzyneuronalnych w naszej strukturze umysłu.

Nie znaczy to też, że jeśli ktoś nie łaskotał kości słoniowej, nie brzdąkał na gitarze, ani nie rozpakowywał nigdy instrumentu z futerału będzie w tym temacie gorszy. Percepcja muzyki i stymulowanie nią mózgu nie ogranicza się tylko do gry w orkiestrze. Muzyka aktywuje praktycznie wszystkie pokłady naszego umysłu gdy jej po prostu słuchamy. Dlatego kiedy chcecie mieć lepszą pamięć, szybciej rozwiązywać zadania domowe, czy sprawniej kopać piłkę po prostu każdego dnia sięgajcie po muzykę! 😊🎵

Relację przygotowały Blanka i Dominik

opiekun projektu: Piotr Larysz

realizacja filmu: Justyna Larysz

Realizacja projektu w ramach konkursu „Giełda Genialnych Pomysłów dla Jasła”

Uczniowie Zespołu Szkół Społecznych im. Adama Mickiewicza w Jaśle

Scroll to Top

Informacja!

11.11.2023 r. (sobota)
Generator Nauki GEN
będzie nieczynny