Nadchodzący weekend w GEN-ie zapowiada się arcyciekawie. Na wszystkich gości Generatora czekać będzie mnóstwo atrakcji utrzymanych w upiornym i tajemniczym klimacie, czemu sprzyjają długie jesienne wieczory. W niedzielę (17 listopada) w Mediatece odbędzie się kolejne spotkanie nad planszą. Do wspólnej zabawy z grami bez prądu zapraszamy wszystkich miłośników gier planszowych. Jak zawsze nie zabraknie ciekawych tytułów i świetnej atmosfery.
Młodzieży (13+) proponujemy dedukcyjną grę laboratoryjną „Alchemicy”. Gracze wcielają się w rywalizujących alchemików, chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Gracze zdobywają wiedzę poprzez mieszanie składników i sprawdzanie wyników za pomocą aplikacji skanującej karty na tablecie lub smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, o ile uda się podołać takim wyzwaniom jak zamiana ołowiu w złoto. „Alchemicy” to doskonały przepis na genialną zabawę w gronie przyjaciół.
Tym którzy lubią dedukcję i logiczne myślenie, ale nie pociąga ich alchemiczne science fiction proponujemy grę „Tajniacy”. To polska edycja znanej i lubianej na całym świecie gry „Codenames”, która zdobyła kilkadziesiąt nagród i została wydana w ponad 40 językach. „Tajniacy” to gra zespołowa, wktórejdwie drużyny pod dowództwem Szefów Wywiadu, próbują nawiązać kontakt ze swoimi agentami. Szef Wywiadu podaje swojej drużynie hasło, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Problem leży w tym, że może podać tylko jedno hasło na turę. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy…
Najmłodszych graczy zachęcimy do sięgnięcia po popularny tytuł „Strachu ciachu”. Ta gra o trollach, smokach i pająkach zapewni Wam mnóstwo dobrej zabawy. Atutem gry są proste zasady i szybka rozgrywka. „Strachu ciachu” rozwija też zręczność i spostrzegawczość.
Na stolikach nie zabraknie również gry „Zakodowany zamek. Gra na kodowanie”. To gra planszowa adresowana do dzieci w wieku od 4 do 10 roku życia, w której gracz wciela się w czarodzieja i wymyśla strategie zdobywania skarbów, aby prześcignąć ducha. Gra wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy. Niezwykła szata graficzna sprawia, że wiele dzieci chętnie sięga po tę grę wyd. Kapitan Nauka – nagroda Świat Przyjazny Dziecku.
Pamiętajcie, że w najbliższą niedzielę, w Mediatece zagości także gra karciana Pokémon TCG. Więcej na ten temat dowiesz się TUTAJ.
md